Hyundai Motor Europe gaat samenwerken &Charge. Het gezamenlijke doel is om het opladen van EV’s bij openbare laadstations in geheel Europa toegankelijker te maken. Met deze samenwerking is Hyundai een van de eerste autofabrikanten die gebruikmaakt van de unieke diensten van &Charge. Berijders van een EV van Hyundai die Charge myHyundai gebruiken, sparen met het &Charge-loyaliteitsprogramma bonuspunten die ze kunnen gebruiken voor gratis opladen bij openbare laadstations. Het loyaliteitsprogramma wordt geïntroduceerd in vijf landen; behalve Nederland zijn dat Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. De berijders van een EV van Hyundai verdienen de bonuspunten, ‘&Charge Kilometres’ genaamd, door via het &Charge-platform feedback te geven over de openbare laadstations waar ze hun auto hebben opgeladen en over hun ervaringen daar. De bonuspunten worden verzameld in de &Charge-app. Die punten kunnen ze inwisselen voor tegoedbonnen, waarmee ze vervolgens via de Charge myHyundai-app gratis bij openbare laadstations hun Hyundai kunnen opladen. De verzamelde feedback wordt gebruikt om de kwaliteit van de publieke laadinfrastructuur te verbeteren. Aziatische auto’s Het begon met de Japanners, toen de Zuid-Koreanen en nu de Chinezen: Europa is een interesante afzetmarkt voor automerken uit het Verre Oosten. Sommigen willen nooit meer wat anders, anderen moeten niet denken aan Aiatische auto’s, die nooit de Europese standaarden zouden halen. Private Lease De nieuwste auto’s Aziatische worden ook steeds populairder in de private lease. Private Lease is een abonnementsvorm met een vast maandtarief, all-in. Hiermee rijdt u, zonder omkijken, in een gloednieuwe auto. En mocht u dan onverhoopt toch pech krijgen, dan kunt u rekenen op pechhulp. Populaire Aziatische merken om te leasen De Aziatische merken hebben een goede positie verworven in Private Lease. Met name KIA, Toyota en Toyota staan hoog in de lijstjes. Maar ook een nieuwkomer op de elektrische markt als MG heeft snel een positie verworven.
Betrouwbare merken Sinds het midden van de vorige eeuw begon Azië de achterstand in te lopen op Europa en de Verenigde Staten op het gebied van autoproductie. De meest ontwikkelde auto-industrie in Zuidoost-Aziatische landen, waaronder China, Japan en Zuid-Korea. Elk voert data-analist J.D. Power een groot betrouwbaarheidsonderzoek uit. Het Amerikaanse bedrijf onderzoekt het aantal problemen per 100 auto’s. Dit jaar stond Lexus op plek 1, Kia op 2, Toyota op 3 en Hyundai op 4. Veiligheid Aziatische wagens worden aan dezelfde veiligheidstesten onderworpen als Europese en moeten hier aan voldoen om op ons continent verkocht te mogen worden. In die testen scoren zij trouwens vaak hoge punten.
|